3 fázisú erõsáramú szekrény igény szerinti teljesítménnyel,
érintésvédelmi relével, 3x220V zavarszûrt kimenetekkel.
Kérésre digitális kijelzéssel is.
Minden erõsáramú berendezésünket érintésvédelmi jegyzõkönyvel
szállítjuk!
3 fázisú erõsáramú szekrény igény szerinti teljesítménnyel,
érintésvédelmi relével, 3x220V zavarszûrt kimenetekkel.
Kérésre digitális kijelzéssel is.
Minden erõsáramú berendezésünket érintésvédelmi jegyzõkönyvel
szállítjuk!
12x2000W-os dimmer DMX és analóg bemenettel, elõfûtéssel, limittel.
Teszt és címzési lehetõséggel.
Egyedi tervezésû berendezések, igény szerint, megrendelés alapján elkészült 0-10V szabályzó.
A megrendelő igényének megfelelően tervezve és elkészítve.
Rack dobozok, konténerek, flight case-k, szerszámoknak,
elektronikai berendezéseknek, optikai és egyéb felszereléseknek.
Diszkósoknak lemeztartók!
Bûvészkellék tartók,
Pénzszállító böröndök
Passzív sztereó és mono DI boxok.
Tranzformátoros csatolású, szimetrikus kimenettel.
Paraméterek:
Átviteli frekv: 20Hz-30.000 Hz +/- 1dB
Max. bemenõ jelszint: +6 dB
Hangfalak, hangrendszerek készítése.
100V-os rendszerek kiépítése. komplett kivitelezése.
Színházak, sportcsarnokok, konferencia és báltermek, éttermek, klubok stb. részére hang, fény és videótechnika, riasztó, tűzjelző, utasító rendszer stb. kivitelezése.
Munkáinknál elsõ szempont a minõség, kivitel és a megbízhatóság.
Csak válogatott elsõ osztályú anyagokkal szerelünk.
Minden gyártmányunkra 2 év garanciát adunk!
"Nosztalgia sarok" elkövetések még a múlt évszázadban. Ifjúkoromtól-napjainkig
Mielőtt bárki megkérdezné mit keresnek ezek itt előre bocsájtom, hogy nem dicsekvésnek szántam.
Inkább csak jó példát szeretnék mutatni a technika iránt érdeklődő fiataloknak, no meg egy kis nosztalgia soha sem árt.
A mi fiatal korunkban a dicsekvés még kimerült egy új cipőben, ruhában, karácsonykor egy 1kg narancs, banán és ananász formájában.
Ma pedig már nincs jelentősége.
Szakmai kérdésekkel bárki fordulhat hozzám, tudásom és lehetőségeim szerint szívesen segítek bárkinek.
A jószándékú megjegyzést, segítséget szívesen elfogadom, de a fikázást nem tudom tolerálni.
Sajnos amikor ezek a berendezések készültek még nem éltük az okostelefonok és fényképezőgépek korát, ezért csak nagyon kevés emlék maradt fenn a múltból. Pár megmaradt kép azért igazol, és szolgáljon jó példaként mindenkinek.
Mottó: Az ember mindig úgy dolgozzon hogy szakszerű és jó legyen, tudja és bírja használni, merje megmutatni bárkinek, még szakembernek is kívül, belül.
Masrshall fej: 1973-ben követtem el. Az akkor frissen alakult zenekaromban kellett valamin játszanom. Az egyik zenészkollégám az akkor felbomló Metro együttestől (Zorántól) megvásárolt egy dupla Marshallt és a felső ládát átvettem tőle. A fejet pedig 1-2 hétre kölcsön adta.
Kibelezés, majd tolómérő, mérőműszer, papír, ceruza és megtörtént a lemásolása.
Sasszé hajtás, fúrás, festés, panelszegecselés, huzalozás, fa káva elkészítése, bőrözés, feliratozás stb. és elkészülte után munkapont beállítás és tesztelés. Ment mint a karikacsapás.
Érdekesség: akkor még nem lehetett Jack aljzatot kapni, úgy esztergáltattam sárgarézből a hüvelyt és jelfogóból kivett rugalmas réz érintkezőkből lett hajtogatva az érintkező. Bejött!
A Marshall feliratot fogtechnikus öntötte ki fehér foganyagból a viaszba levett gyári minta alapján. Az előlap pedig plexire betüsablonnal, csőtollal, tükörírással lett feliratozva, majd arany festékkel lefedve.
Sajnos csak ennyi fénykép maradt róla, részletesebben nem látni, pedig nagyon élethű lett. Az erősítő tetején látható még egy doboz, melynek tartalma 1 db Hammond rugós zengető és 1 többállású hangszinváltós torzító. Ez is a munkáimat bővítette.
Torzító 1976-ból. Sima túlvezérelt erősítő volt 3 tranyóval, +diódás vágással.
Érdekessége, hogy 3 tekercs (Sokol kimenő trafó) RLC szürőtag biztosította a különleges megszólalási karaktert.
Akkor csodájára jártak az egyedi hangzásának. -Nekem is tetszett.
Ebben az időben az erősítő és effekt hiánycikk volt, szinte csak a Kúria utcában a Kormos Tibitől lehetett beszerezni valamilyen profibb, levetett cuccot, kénytelen voltam házilag megoldani ezeket. Valamikor 1976 környékén készítettem ezt a 3-as egységet, amely 2 db 100W csöves végfokot és egy önálló tápegységet tartalmazott, késes csatlakozókkal.
Az akkori időben ez rettenetes teljesítménynek számított.
Nagyon sokáig jó szolgálatot tett, és mint a többi gyártmányaim ez is pénzzé lett téve. ( Ma már sajnálom) Ha valaki tudja kinél van értesítsen.
Mivel nagyon benne voltam a csöves erősítők építésének lendületében, ezért a Marshallomat lecseréltem egy kisebbre, szállíthatóbbra a haknizások miatt. Ekkor épült meg az egyik zenész barátom jóvoltából, aki szétszedésre odaadta a Fender Twin Reverb erősítőjét, ennek a kópiája. A hangszóró 2 db JBL volt, amit elég nehéz volt akkor beszerezni.
Ez kb 1977-ben lehetett. Ma már ez is mást boldogít.
A csöves erősítők után nekiálltam a tranzisztorosaknak, mivel akkor a zenekarunknak jól ment, évi kb.105 bulit játszottunk elhatároztam, hogy a teljes zenekari motyót elkészítem olyanra ami jól szól.
Ennek a terméke lett 1977-ben a Roland CUBE 60 másolata Goodmans hangszóróval a másik gitárosunk nagy örömére.
A végfokkal kicsit kellett szenvednem, de legyőztem és jól sikerült.
A Fender felirat csak kamu volt.
Ez egy saját tervezésű,100W-os tranzisztoros gitár kombó.
A Roland CUBE 60-at cseréltük le ezzel, mert hangosabb volt.
Szólt mint a veszedelem. 2 db Celestion Green hangszóróval volt szerelve.
1975-ben készült el szerintem Magyarország első multieffekt pedálja :-)
A régi egyszerű torzítót kinőttem és a profi hangzásokat szerettem volna leutánozni.
A kisördög mozgott az agyamban és addig nem hagyott békén, amíg meg nem alkottam ezt a pedált.
WAH - Phase shifter - Fuzz - Compressor ez volt a tartalma. Kapcsolóval lehetett a Fuzz és WAH sorrendet átkapcsolni.
Külön érdekessége volt hogy már akkor a Volume és a WAH optovezérléssel volt elkészítve potméter nélkül !
A Phase Shifter egy Roland Phaser másolata volt, ezen görcsöltem a legtöbbet, mert a fázistolást 6 db RC tag végezte, amit 6 db FET szabályzott egyszerre. Megépítés után baromi rosszul szólt.
Elkeseredésemben addig tököltem, míg rájöttem hogy a FET-eknek halál egyformáknak kell lenniuk.
Szerencsémre a helyi alkatrészboltosnak volt kb. 150 db FET-je, amiből éppen össze tudtam válogatni azt a 6 db egyformát.
Az eredmény magáért beszélt. A szakmát pedig kezdtem egyre jobban megtanulni.
Egy kis szerencsének köszönhetően visszaakerült hozzám.
Egy csomó crossover, végfok ami kb.1976-től elkészítettem.
Saját célra és másoknak is gyártottam. Sajnos itt csak a töredékéről tudtam képet feltenni.
A legjobban a 2x500W-os FET-es végfokomat sajnálom, hogy nincs róla képem.
Az volt addig a legjobb minőségű végfokom, amit elkészítettem.
Miután már sok zenekari cuccot elkészítettem saját otthoni célra is kellett valamit csinálnom.
Ennek az óhajnak a szüleménye lett ez az URH rádió és erősítő.
Nem egy Marantz de akkor nagyon jó szolgálatot tett. Érdekessége az volt, hogy az URH adók programozása és váltása az akkori "Sens Orion" TV programegységével történt. A dobozok plexiből készültek ragasztással és matt fekete festéssel.
Előlap tussal, tükörírással let feliratozva és ezüst festékkel lefedve.
A rengeteg építés megkövetelte a precizitást is, ezért a műszer parkomat is fel kellet bővítenem.
Kihívásnak tekintettem, ezért úgy döntöttem hogy ezeket is elkészítem magamnak.
A hanggenerátor: ez volt az első gyártmányom, ami 10Hz-1Mhz-ig működik, FET-es szabályzás adta a stabil 1V jelet.
Feltétlen szükségem volt rá a végfokok mérésénél. Kalibrálását egy frekimérővel végeztem el. Ma is üzemel rendesen.
Digitális Multiméter: Volt egy kéziműszerem és egy csöves multiméterem. Sajnos a kéziműszer egy figyelmetlenég áldozata lett nem bírta ellenállásmérés tartományban a 220V-ot. :-( A csöves multiméter pedig lassan melegedett fel, kellett vagy 1/2 óra mire beállt és pontosan mért. Ezt kiküszöböltem ezzel a multiméterrel. A nehézséget az előtét és sönt ellenállás beszerzése okozta, de Ausztriából megoldottam.
LR méter: Mivel a hangfalak hangváltójánbak méréséhez szükség volt induktivitás mérőre, ezért ezt sem hagytam ki az építendők sorából. Kalibrálás után teljesen pontosan lett és azóta is jól és pontosan működik.
Tápegység: A sok végfok építése és javítása igényelte, hogy egy szabályozható tápot is készítsek.
Ezzel már biztonságosan tudtam javítani és indítani az erősítőket. 0-30V és 0-3A tartományban állítható oldalanként.
Jelenleg még nincs kijelzője, de elgondolkodom rajt. -Megoldom ezt is.
1981-ben Sinclair piacra dobta az első számítógépet a ZX-81-et, majd a fejlettebb ZX SPECTRUM változatot 1982-ben.
Szerelem volt első látásra. Megvettem egy Spectrumot és azonnal az agyával és a programozásával kezdtem el foglalkozni. Minden szadbad időmet a BASIC nyelv megtanulására fordítottam. A gép adottságaihoz képest szinte mindenre tudtam írni programot, játék, eprom programozó, adatnyilvántartás, szűrőszámítások stb., majd kicsit belekontárkodtam a Z-80 proci gépi kódolásába is.
A gép eredetileg egy egyszerű házban, fólia tasztatúrával készült, ami nem volt tartós.
Külföldről beszereztem egy profi tasztatúrás házat és a gép belsejét felismerhetetlenségig átalakítottam, kibővítettem.
Átalakítások: profi tasztatúra, megerősített tápegység, RF modulátor a TV hanghoz, +48KB kibővítés lapozos technikával, fényceruza, Joystick interface beépítés, a ROM módosítása saját néven jelentkezett be és a szabad területre a ROM-ba be lett írva a magyar ékezetes karakterkészlet és egy nagyon jó másoló rutin, ami minden programot gondolkodás nélkül átmásolt, mivel a munkaterület szabadon maradt!
A számítógép megjelenése után nagyon gyorsan a zeneipar is igénybe vette. Magyarországon az Omega együttes vitte fel a színpadra elsőként a számítógépet. Szerintem én pedig 1984-ben kb. másodikként :-)
A Commodore 64 készülékemet átalakítottam MIDI-hez alkalmasra. A procit betokoztam, majd egy kis panelen elkészült a proci foglalatába dugaszolható MIDI átalakítás.
Nagyon sokáig a zenekarunknak ezzel bővítettük ki a zenei lehetősegeit.
Mivel keverőpultot már készítettem, ezért kellett hozzá egy ekvalizer is. Mit tett a szegény ember abban az időben?
-Vízzel főzött, vagy készített egyet magának.
Így születtek meg sorban a képen látható eszközök.
EQ: 2 x 10 sávos girátoros elven működö EQ volt. Akkor ez nagyon megfelelt, amire kellett.
Sectrum analiser: Bevallom férfiasan ezt csak csupa szakmai kiváncsiságból építettem, de sokáig jó szolgálatot tett.
Értékelhető volt, amit mutatott.
Crossover: Volt Crossoverem, de ennek olyan profinak tünt a kapcsolási rajza, hogy muszály volt elkészítenem.
24dB/oktáv Sallen & Key szűrőkkel lett felépítve. kb 40 db IC-t emésztett fel.
A vágási frekvencia beállítása IC foglalatokba dugdosott modulokkal volt lehetséges.
A szakmai kiváncsiságom miatt elérkeztem a "Mindent tudni akarok" korszakomba.
Egy szintetizátor megépítését terveztem,mert akkoriban a Moog megjelenésével nagyon izgalmas volt az új és érdekes hangzás.
Sajnos a kapcsolások tanulmányozása után le kellett mondanom erről, mert csak külföldről lehetett beszerezni egyes speciális alkatrészeket, és nagyon precíz kivitelezést igényelt ahhoz, hogy ne legyen hamis és megfelelően működjön.
Helyette lett egy közönséges orgona, amit különböző formáns szűrőkkel vadítottam meg és elértem pár jó hangzást vele. A jobb sarkán pedig egy Phasse shifter, amitől nagyon jó és érdekes hangja volt.
A bal sarkán találós kérdés mi volt. Nem monitor hangfal! (Hőlégbefuvó)
Később elkészültek a többi kapcsolók, potik és a feliratozás is.
Tele lett az előlap. Erről már sajnos nincs fényképem
Még ezeken kívül gyártottam 30W-os gitár kombót. A prototípusa itt látható a panel házilag készült ezüstözve a nyák.
A másik pedig egy tartalék pulttáp, mivel stúdióban és élőben is használtam a pultot és ne kelljen kiszednem a rack-ból.
A táp profi 2A-es táp volt, +17V, -17V és 48V fantom, automatikus stop védelmi áramkörrel. Bármelyik tápoldal leállt, a másik is letiltott.
Ha valaki szeretne építeni ilyent teljes kapcsirajzot és nyáktervet tudok adni hozzá.
Divatos volt akkor az Exciter, egyet készítettem a rendszerhez én is, de rájöttem hogy ami jól szól, azt nem lehet jobbá tenni nagyon.
DYNACORD FE15.3 volt a következő, amit elkészítettem a zenekarunk részére. Na innét kezdve kezdett el jól szólni a csapat minőségben.
Készítettem saját célra 8 db FE15.3 és 8db FE100LO mélynyomót.
Ez a 16 db hangfal nem hazudott, minden körülmények közt tudta a feladatát. Teremben és szabadtéren egyaránt elég volt.
A hangszórók eredeti EV Pro Line15, Fostex 10" és Dynacord magas voltak.
A hangváltót pedig teljesen az eredetivel megegyezően készítettem el.
Szerencsémre a műszerezettségem ezt megengedte és így 100%-ban megegyezett az eredeti hangfal paramétereivel.
A siker azonnali volt némi kis ziccer azért beugrott. Nem vettem figyelembe a gyári dobozban mennyi csillapítóanyag volt és én többet raktam a kelleténél bele. No azonnal eltünt a mélyhang, és a közép hangszóró is magasabb frekin indult. A fene gondolta, hogy ennyire kényes a doboz erre. Viszont rájöttem gyorsan és nagyon szépen lehetett hangolni ezzel a dobozt.
Mivel hangosítottam több rendezvényt jöttek az ismert rock együttesek, muszály volt az Ők igényeit kielégíteni.
Így határoztam el, hogy legyen egy ütős cuccom, ami még a mai napig rendkívül jól teljesít hangerőben és minőségben egyaránt.
Kb.2005-ben kölcsön kaptam egyik hangosító barátomtól egy Forum Line szettet. Hosszú téli estéken elkészült a gyártásához szükséges teljes dokumentáció. Mivel a haver panaszkodott, hogy a magasak állandóan tönkre mennek, ezért úgy terveztem, hogy a gyári ládákat nagyobb teljesítményű hangszórókkal építem meg. Így esett a választásom az RCF 800/1400W-os hangszóróira, ami 99dB hangnyomást tudott. A magasakat pedig nagyon nagy teljesítményűvel szerettem volna elkészíteni, így a választás a BSM 2"-os 4590 tipusú driverére esett. Nyáron kb. 2 hónapra átalakítottam a garázst asztalos műhellyé és nosza rajta munka. És elkészült. A műanyag tölcsért a gyári alapján nagyon profin legyártották, a passzív váltó nem volt gond, csak sok kg rézdrót kellett, megy egy szatyorra való kondenzátor. Az eredetihez képest a ládán kellett utólag módosítanom egy kicsit, mivel más tipusú hangszórókkal lett megépítve. Katalógus alapján kikerestem a hangszórók Thiele Small paramétereit és kiszámoltattam egy programmal az adott láda méretek alapján a reflex csövek méreteit. Elég nagy eltérés volt a gyári és a számított között, de nyertem 1,5 dB-t. Végeredmény mélyláda 60Hz-en 103dB, középláda 1000Hz-en 103dB, Hosszú szub 60 Hz-en 105 dB volt.
2000-ben a fénytechnikámat lámpákkal bővítettem és kellett valamivel vezérelnem. A kinai nem kellett, a külföldi meg nagyon drága volt.
Ekkor készítettem el magamnak a dimmereket és a felette lévő DMX splittert rack-estől.
A dimmer: 2 db 12x 2 KW volt 24 csatornán címezhetően.
A splitter: In/Thru és 2x4 kimenettel 4 db 5 pólusú, 4 db 3 pólusú XLR-el kinai szabványnak megfelelően :-)
És terminal véglezáró kapcsolóval.
A használatba vétel óta szerencsémre még nem láttam a belsejét.
A rendszer tápellátásához kellett egy betáp szekrényt is készítenem.
63A be 2x32A ki, meg egypár 240V aljzattal.
A Fi relé sem maradhatott ki :-)
No meg rendelkezik érintésvédelmi vizsgával!
Most vettem észre, hogy a lámpák színe nem a tervek szerint van a helyén. Nagyon restellem :-(
Ha nem kapsz a boltban, csinálj magadnak!
Ebbe legalább bele lehet dugni a tápegységeket egymás mellé.
ALU profilból törhetetlen. Porfestéssel kezelve.
Adódott az a feladat, hogy lovasnapokat kellett hangosítanom. A bírói tribün és a pálya között volt 600-800m távolság. A hangtechnika a tribünön volt elhelyezve, de kellett hangot csinálnom az alsó pályán is, ami kb. 2000m hosszú volt. 2 technikát szereltem össze és ezt kellet vezeték nélkül összekötnöm. Görcsöltem többször mikroporttal, gitár URH adó-vevővel és ez lett a profi és végső megoldás. Egy drónhoz készült audio/video adó-vevő rendszer a lelke kinából. A nagy feladat az volt, hogy az audió URH zaját letiltsam, ha nincs adás. Nem volt egyszerű feladat, de egy régi baráttal megbeszéltük és meg lett oldva. A videó rendszert megmoduláltam és a vevő oldalon ezzel a jellel kapcsoltattam egy relét, ami elvégezte a zajzár feladatot.
Másként nem lehetett megoldani, mert a vevőzaj kb 3x nagyobb volt, mint a vett audió jel.
Az átviteli távolság 2 km-re tesztelve van ott még jól ment. Papirforma szerint jobb +6dB-s antennával 6-10Km-ert tud rálátás esetén.
Martin LE-1200 lábmonitor készülőfélben kizárólag csak saját célra!